Lush odlazi sa društvenih mreža

Zauzima novi pristup prema društvenim medijima novom globalnom politikom protiv društvenih mreža.

- Lush okreće leđa Facebooku, Instagramu, TikToku i Snapchatu

- Dok ne preduzmu mere kako bi omogućili sigurnije okruženje za svoje korisnike

- Lush je odlučio da mu je dosta, u svetlu istupa Facebook uzbunjivača

- Svi Lush brendovi, lični kao i nalozi prodavnica širim sveta biće ugašeni

- Obećavamo da ćemo uložiti u nove načine povezivanja i izgradnju boljih komunikacijskih kanala negde drugde


26. novembar 2021: globalno

Od 26. novembra 2021., Lush brend globalno će okrenuti leđa Instagramu, Facebooku, TikToku i Snapchatu, dok navedene platforme ne preduzmu akcije kako bi osigurale sigurno okruženje svojim korisnicima. Ta politika postaje aktivna u svih 48 zemalja u kojima Lush posluje. Na isti način na koji su dokazi o klimatskih promenama bili ignorisani i omalovažavani decenijama, zabrinutosti zbog ozbiljnih posledica društvenih medija premalo su obznanjene. Lush, dobro poznati vođa, a ne sledbenik, odlučio je da sada skrene pažnju na ovaj ozbiljan problem i krene sa promenama praksi, ne čekajući da neko drugi primeti gde je stvarni problem.


Izjava kompanije:

Kao što su mnogi tinejdžeri pre nas doživeli, Lush je probao da se povuče sa društvenih mreža, ali strah da ćemo nešto da propustimo bio je preveliki i naši nagoni za korišćenjem raznih platformi rezultirali su našim povratkom na njih, uprkos našim dobrim namerama.

A sada ćemo opet da pokušamo.

Nakon prethodnog pokušaja u 2019., naša odluka ojačana je najnovijim informacijama koje su obelodanili hrabri uzbunjivači, iznoseći dokaze o očitim štetnim učincima društvenih mreža kojima se izlažu mladi ljudi zbog trenutnih algoritama i nedovoljne regulative tih aspekata naših života.

„Kao inovator bombi za kupnje, dajem sve od sebe kako bih stvorio proizvode koji pomažu ljudima da se isključe, opuste i posvete brizi o svojoj dobrobiti. Platforme društvenih medija postale su antiteza tom cilju, s algoritmima dizajniranim kako bi ljudi nastavili da skroluju što im onemogućuje da se isključe i opuste“. Jack Constantine, CDO & Inovator proizvoda

Ne bismo pozvali naše kupce na susret u mračnoj i opasnoj uličici – međutim neke platforme društvenih medija postaju mesta gde nikoga ne bi trebalo podsticati da ode. Nešto mora da se promeni. Nadamo se da će platforme predstaviti jačanje smernica najboljih praksi, i nadamo se da će biti doneti međunarodni propisi. Ali mi ne možemo da čekamo. Osećamo se prinuđenim da preduzmemo sopstvene akcije kako bismo zaštitili naše kupce od štetnih uticaja i manipulacije koje mogu doživeti prilikom pokušaja da se povežu sa nama putem društvenih medija.

Iz tog razloga će se Lush odjaviti s Facebooka, Instagrama, TikToka i Snapchata dok te platforme ne pruže sigurnije okruženje za svoje korisnike.

„Ceo svoj život posvetio sam izbegavanju upotrebe štetnih sastojaka u svojim proizvodima. Sada postoje brojni dokazi da se nalazimo u rizičnim situacijama dok koristimo društvene medije. Nisam voljan da svoje kupce izlažem takvim rizicima, tako da je vreme da ih uklonimo iz formule“. Mark Constantine OBE, Co-Founder, CEO & pronalazač proizvoda

Lush obećava da neće u potpunosti postati anti-društven. Napravićemo sve što možemo kako bismo pronašli nove načine za povezivanje, kako bismo izgradili bolje kanale za komunikaciju na nekom drugom mestu, uz upotrebu starih i proverenih načina. Za sada nas možete pronaći na Twitteru i YouTubeu – nema potrebe za lajkovanjem, pretplaćivanjem ili uključivanjem obaveštenja, ljudi mogu svratiti kako bi proverili šta ima novo kada žele.

Uvek imamo mnogo toga za kažemo, ali kada se popnemo na govornicu, volimo da ona bude sigurna.

Za sve dodatne informacije i zahteve za intervjuima, molimo obratite se lushpr@lush.co.uk

Kako biste bili u toku i prvi saznali sve uzbudljive Lush najave, pretplatite se na Lush Newslettter.

Dodatne informacije o Lush digitalnoj etici pronađite ovde


Napomena urednicima

Kada se društvene mreže pokvare

Lush je oduvek bio društveni brend i pronalazili smo jedinstvene načine komunikacije direktno sa kupcima. Od vrhunskih kataloga CTG-a iz 1990-ih i izuzetno popularnih novina Lush Times, do vrlo ranog foruma kupaca i našeg brzog usvajanja društvenih medija kada su prvi put razvijeni - Lushov cilj oduvek je bio interakcija s onima koji vole naše proizvode kao i da čujemo što oni imaju da nam kažu.

Lush je takođe oduvek zagovarao lične dobrobiti. “Verujemo u duge kupke uz sveće, deljenje tuša, masaže i ispunjavanje sveta parfemom” deo je naše izjave o misiji i srž naše same poslovne svrhe.

Kada dođe do toga da primetimo kako je dobrobit naših kupaca ugrožena zbog kanala putem kojih pokušavamo da se povežemo sa njima, tada nam to više ne odgovara. Verujemo kako bi tehnologija trebalo da se razvija za opšte dobro i da utiče pozitivno na društvene promene i za to smo se zalagali godinama kroz razne kampanje. Na primer, na crni petak 2016. godine Lush je sarađivao s organizacijom za digitalna prava Access Now na njihovoj globalnoj kampanji #KeepItOn kako bi se izborili protiv vladine odluke o gašenju interneta. Bomba za kupanje #Error404 skupila je više od 250 000 funti za digitalni fond koji podržava Access Now, kao i globalne aktiviste koji se bore za slobodan, otvoren i siguran internet.

Zatim je 2018., u svetlu objave Facebooka da su podaci o 29 miliona korisnika procurili zbog greške, Lush je proizveo i prodavao ograničeno izdanje torbe sa sloganom "What the Zuck?" na konferenciji The Next Web 2018. Prihod je išao u fond Lush Digital, podržavajući tehnologiju za dobre inicijative na globalnom nivou.

Na konferenciji The Next Web 2019, Lush se udružio s Bits of Freedom, organizacijom za digitalna prava sa sedištem u Holandiji "usresređenoj na privatnost i slobodu komunikacije na mreži". Lush je proizveo i prodavao torbu sa sloganom “Take CTRL” kako bi stvorio svest i podstakao ljude da donose svesne odluke o načinu na koji koriste tehnologiju. Prihod od limitiranog izdanja torbi koje su se prodavale na događaju otišao je u Bits of Freedom kako bi podržao njihovu misiju izgradnje novog digitalnog alata za informisanje i osnaživanje ljudi da postanu svesniji potrošači tehnologije.


Nije li Lush ovo već pokušao pre?

Godine 2019., Lush UK prestao je s objavama na Instagramu i Facebooku zbog povećane zabrinutosti oko toga što velike platforme kontrolišu koliko i koji ljudi vide to što objavljujemo. Jedini razlog za kontrolu te interakcije jeste izvlačenje profita za sebe, a ideja da bi naš glavni način komunikacije sa kupcima mogla regulisati treća strane nas je zabrinjavala.

Sa iznenadnim dolaskom globalne pandemije 2020. godine ljudi širom sveta našli su se u lockdownu snažno se oslanjajući na sve funkcije interneta kako bi nastavili dalje, pa smo odlučili da vratimo ograničenu upotrebu kanala koje smo prethodno ugasili, kako bismo svojim kupcima ponudili jedinu moguću uslugu koju smo imali.

Dana 15. septembra 2020., tokom lockdowna, Lush se takođe udružio s IAMWHOLE-om i Zoe Sugg na Danu digitalne detoksikacije – sa ciljem da podstaknemo sve nas da odložimo uređaje na jedan ceo dan i usresredimo se na svoje mentalno zdravlje. Kampanja je ostvarila velik uspeh, a širom sveta učestvovale su stotine hiljada ljudi - međutim povratne informacije IAW-a od tinejdžera koji su se pokušavali detoksikovati od svoje tehnologije pokazale su koliko je to teško. Anksioznost, strah od propuštanja i fantomska upozorenja doprineli su tome da mnogi nisu mogli da ostanu izvan mreže duže od nekoliko sati.

Zatim su 2021. otkriveni dokazi o Facebooku i brojne informacije uzbunjivača - bivših zaposlenih u Facebooku koji su razotkrili interne istraživačke radove koji dokazuju da Facebook zna da se na njihovoj platformi nanosi vrlo stvarna šteta, ali je odlučio da ne reaguje.

Mi u Lushu ne želimo da čekamo bolje svetske propise ili da platforme uvedu smernice najbolje prakse, dok naraštaj mladih ljudi odrasta uz ozbiljne i trajne posledice. Sada je pravo vreme da pronađemo bolje načine za povezivanje bez ugrožavanja naših kupaca.

Nije dovoljno da firme jednostavno prestanu da plasiraju plaćeno oglašavanje; ljudi i njihovo vreme valuta su tih kanala i ne želimo da naš sadržaj koriste skriveni algoritmi dizajnirani kako bi držali ljude zarobljenima na kanalu.


O Lushu

Kad je u pitanju kozmetika, Lush je poznat po tome što deluje drugačije. Bilo da se radi o smišljanju novih proizvoda koji smanjuju nepotrebno pakovanje, sprovođenju kampanja koje otkrivaju neispričane priče ili podizanju standarda u izgledu i osećaju maloprodajnog iskustva. U suštini, Lush ima cilj da da više nego što uzme od društva i okoline. A u svetu u kom je tehnologija postala bitan deo svakog poslovanja, prirodno je da Lush pokreće najbolju praksu i kada je u pitanju digitalna etika.

Tehnologija ne mora biti neetična; ona može delovati za opšte dobro i uticati na pozitivne društvene promene. Mi u Lushu želimo svet u kom je sveža i rukom rađena tehnologija osmišljena za regeneraciju, a ne za uništavanje. Spremni smo da započnemo digitalnu revoluciju.